Aký bol rok 2012 v mestskej časti Košice Staré-Mesto?

Autor: Karol Till | 1.1.2013 o 23:29 | Karma článku: 4,29 | Prečítané:  447x

Minulého roku v októbri som dostal príležitosť spolupodieľať sa na fungovaní samosprávy mestskej časti Košice - Staré Mesto vo funkcii prednostu.  K tejto úlohe a zodpovednosti som pristupoval s patričnou dávkou rešpektu a taktiež očakávaní, nakoľko Staré Mesto patrí medzi kľúčové mestské časti v Košiciach. V tomto blogu sa pokúsim zhodnotiť stav a vývoj mestskej časti v oblasti poskytovania služieb občanom a taktiež kompetencií , ktoré mi boli zverené.  Takýto stručný odpočet považujem za dôležitý vzhľadom k dôležitosti funkcií zverených miestnej samospráve a z môjho pohľadu nízkej informovanosti  občanov o tom, čo pre nich mestská časť robí, resp. robiť môže.

 

Začiatok môjho pôsobenia na miestnom úrade bol spojený prevažne s analýzou a diagnostikou jednotlivých procesov a kompetencií v rámci úradu, kde sme identifikovali nedostatky vo viacerých oblastiach. V prvom rade sme upravili základné interné normy výkonu jednotlivých funkcií úradu a taktiež formálne požiadavky na pracovníkov úradu (napr. dress code,  systém internej komunikácie,  unifikácia externej komunikácie,  spôsob archivácie a funkčnosť archívu).  Zistili sme taktiež nedostatky v komunikačnom a informačnom systéme úradu, kde defekty boli hlavne v internej komunikácii medzi oddeleniami úradu a nekompatibilite softvérového vybavenia,  čo sa podarilo v relatívne krátkom čase a hlavne ekonomicky efektívne odstrániť. Za dôležitý výstup tohto procesu považujem,  že tie isté služby občanovi vieme poskytovať s nižším počtom zamestnancov, ako tomu bolo v minulosti. Z auditu fungovania subjektov prevádzkovaných mestskou časťou (Mestská krytá plaváreň, Múzeum V. Löfflera, Denné centrum) vyplynulo niekoľko závažných nedostatkov najmä v oblasti ekonomickej  a energetickej efektívnosti.  Nakoľko odborná a časová kapacita úradu je v špecializovaných oblastiach limitovaná, tak sme pre riešenie zistených nedostatkov iniciovali  stretnutie s dekanmi  Stavebnej fakulty Technickej Univerzity , Fakulty elektrotechniky a informatiky Technickej Univerzity ako aj Podnikovohospodárskej fakulty Ekonomickej Univerzity, ktoré sídlia v Košiciach. Výstupom týchto stretnutí je zostavenie expertných tímov z odborníkov pre jednotlivé oblasti, ktoré vypracovali odborné posudky týkajúce sa možností odstránenia nedostatkov (napr.  vypracovanie stavebno-technického posudku a elektroenergetického posudku pre Mestskú krytú plaváreň).  Dúfam, že takáto platforma spolupráce bude vzájomne prospešná pri riešení problémov mestskej časti aj do budúcna, a touto cestou sa taktiež chcem všetkým zúčastneným poďakovať.

V súčasnej dobe prevláda vo všeobecnosti tlak na čo najefektívnejšie nakladanie s verejnými prostriedkami, preto  sme pre zvýšenie transparentnosti zaviedli internú smernicu , kde ideme nad rámec zákona o verejnom obstarávaní,  ktorá určuje pre obstarávanie nad 2 000 eur formu elektronickej aukcie. Nepovšimnuté neostali ani prevádzkové náklady úradu, kde sa nám podarilo dosiahnuť úsporu nákladov na informatiku o 40%, nákladov na telekomunikačné služby o 20% a proces racionalizácie stále pokračuje. Prejavom efektívnosti zavedených opatrení je aj to, že aj rok 2012 uzavrieme s prebytkovým hospodárením, čím sa môže pochváliť máloktorá inštitúcia v rámci verejnej správy. Usporené prostriedky plánujeme použiť na zlepšenie čistoty a poriadku v Starom Meste, ako aj na skvalitnenie občianskej vybavenosti.

 

Čo pripravujeme?

 

V spolupráci  s Ministerstvom financií SR máme za sebou úvodnú fázu príprav pre zavedenie projektu IOM ( Integrované obslužné miesto), prostredníctvom ktorého by sa mali skvalitniť naše služby občanovi, keďže budeme môcť poskytovať výpisy z katastra alebo výpisy z ORSR použiteľné na právne účely a postupne aj iné služby.  Keďže v našej mestskej časti žije veľa občanov, ktorí v pokročilom veku, tak pre nich pripravujeme samostatný projekt  SOS systém,  ktorý by mal zlepšiť ich kvalitu života. Projekt SOS systém je vo fáze prípravy a v dohľadnej dobe by mal prejsť do implementačnej fázy. SOS systém budú môcť občania čoskoro využívať ako službu, ktorá je určená pre osamelých ľudí a dôchodcov so zdravotnými problémami. Pomocou elektronického zariadenia si sami dokážu rýchlo privolať lekársku pomoc. Zároveň pripravujeme ozdravenie a komplexnú rekonštrukciu Mestskej krytej plavárne, ktorá bude pravdepodobne financovaná kombináciou prostriedkov z fondov EÚ ako aj  iných prostriedkov v rámci verejnej správy. Mnohé projekty a opatrenia sú v štádiu príprav a ich realizácia je plánovaná na rok 2013, nakoľko by som nerád predbiehal, budeme naše zámery prezentovať priebežne .

Na záver by som rád požiadal všetkých,  aby  ma s konštruktívnymi nápadmi a zlepšujúcimi návrhmi  kontaktovali či už to mailom alebo osobne, rád Vás uvítam priamo na Miestnom úrade. Želám Vám príjemné prežitie záveru roka a  úspešný rok 2013.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Trump nie je taký hlúpy, ako ho hrám ja, pripúšťa herec Alec Baldwin

Americký herec dokonalo zosmiešňuje budúceho prezidenta. Prestane, len keď Trump splní jeho podmienku.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?